«Кармен» із... Південної Пальміри | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Кармен» із... Південної Пальміри
Черкашина-Губаренко Марина
«Кармен» із... Південної Пальміри
У репертуарі Оперного театру з’явилася вистава, яка дарує надію
20 липня 2015, понеділок
Поширити у Facebook

Одеса завжди чарувала своєю неповторністю і залишалася вірною оптимістичному духу. Ось і остання значна мистецька подія, яка тут відбулася, стала зайвим свідченням, що одесити — народ особливий, який ніколи не підкоряється несприятливим обставинам, у всіх справах демонструє творчу енергію та винахідливість. Неабиякий резонанс мала у місті остання прем’єра Одеського національного академічного театру опери та балету.

"Кармен". ФОТО ЮРІЯ ЛИТВИНЕНКА

«Кармен» Жоржа Бізе — опера, яка користується особливою любов’ю публіки. Нинішня постановка з’явилася у складні для мистецького життя часи, коли театр не міг розраховувати на належне державне фінансування, а мав покладатися лише на власні сили і ресурси. І ресурси керівництво таки зуміло віднайти, подарувавши глядачам надзвичайно яскраву, талановиту виставу, яка стала свідченням високого творчого потенціалу колективу.

Успіху вистави перш за все сприяла її музична складова. Диригент-постановник Олександру Самоіле підкреслив у творі Жоржа Бізе багатобарвність оркестрової палітри, виразні контрасти піднесеної святковості, буяння запальних танцювальних ритмів і мелодій широкого дихання, а також рельєфно виділив напружені моменти, пов’язані з драматичним переплетенням людських доль. В опері значну роль відіграють широко розбудовані масові хорові сцени. Як єдиний злагоджений організм виступив у постановці хор театру — один із кращих оперних хорових колективів, керованих досвідченим корифеєм Леонідом Бутенком. При цьому в мальовничому видовищі, створеному режисером і балетмейстером-постановником в одній особі Георгієм Ковтуном, хор, міманс і балет виступають як учасники напрочуд активної й розгалуженої сценічної дії.

Колективний герой вистави — строкатий натовп, який визначає атмосферу південного іспанського міста Севільї. Темперамент, постійна зміна вражень, підвищена емоційна температура характеризують настрої цього середовища, в якому панує зухвала і небезпечна красуня-циганка на ім’я Кармен. У виконанні Катерини Цимбалюк за розкутістю поведінки її героїні, впевненої у своїх жіночих чарах, відчувається прихована холодна відстороненість, навіть внутрішня спустошеність. Кармен Тетяни Спаської більш безпосередня і невимушена, щира у своїх захопленнях.

Цікаво, що в центрі твору тут опинилася трагедія зламаного життя юного солдата Хозе (Олександр Прокопович і Костянтин Андреєв) і тема самовідданого жертовного кохання чистої душею Мікаели (Юлія Терещук і Анастасія Голуб). При цьому Георгій Ковтун продемонстрував у своїй інтерпретації не лише талант винахідливого творця масових сцен, а й майстерність у відтворенні нюансів людських стосунків. Цьому сприяло виразне образне рішення низки ключових епізодів, у яких окреслений розвиток двох драматичних любовних трикутників: Мікаела — Хозе — Кармен, Хозе — Кармен — Ескамільо (Вадим Черніговський і Олександр Стрюк). Надзвичайно поетично вирішена постановником сцена побачення Хозе і Мікаели у першій дії. А знамениту арію Хозе — його любовне зізнання, звернуте до Кармен, — поставлено на зразок балетного адажіо, і вона сприймається як єдиний момент, коли ми дійсно віримо у щирість почуттів самої Кармен.

У виставі, позбавленій типових вад сучасної режисури, схильної не рахуватися з авторським задумом, є багато знахідок, які роблять твір актуальним без нав’язливої його модернізації. Бо приклад Кармен нагадує про те, що нині стають особливо очевидними небезпечні наслідки руйнівного начала, яке закладено у діях і вчинках навіть однієї харизматичної особистості. І разом із тим вистава дає змогу відчути, як попри фінальну катастрофу тут перемагає життєствердна енергія, носієм якої є сама музика Жоржа Бізе з її позитивним тонусом, натхненною лірикою та енергійними ритмами.


Автор: Марина Черкашина-Губаренко
Музикознавці: Марина Черкашина-Губаренко
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Концертний зал: Концертний зал Одеського Національного академічного театру опери та балету
Джерело: Газета "День"



Інші:

Коли балет усміхається: у Києві відбулися прем'єрні покази вистави "Норовлива донька"
Ужгород почув "Відлуння часу": в обласній філармонії виступила "Київська камерата" під керівництвом Кері-Лінн Вілсон
На сцені Харків Опери знову ожила чарівна містерія — балет-притча «Драконячі пісні»
«Музика при свічках»
Одна з найяскравіших зірок фортепіано світу на сцені чернігівської філармонії з новою концертною програмою
У театрі імені Марії Заньковецької відбулась прем’єра мюзиклу «Кулі над Бродвеєм»
«Кантата часів війни» – браво!
«Від Вівальді до П’яццолли»
Балет «Норовлива донька» - новинка в афіші Національної опери України
Одеса приймала міжнародний конкурс що об'єднав учасників з 6 країн
Гала-концерт до ювілею «Схід Опера»
«Вогні Бродвею»
"Музика душі" - відбувся творчий вечір миколаївської композиторки Еліни Образцової
ВЕЧІР, який ТОРКНУВСЯ ДУШІ…
Закриття фестивалю "Віртуози" присвячене людині-герою
Новий голос Чернівців: перший органний академічний концерт молодих музикантів
Хор ім. Бортнянського: "VoxPopuliMei"
Французький шарм "Київських солістів"
Сміливе сценічне переосмислення “Золотого обруча” Б. Лятошинського
«Кармен» у «Схід Опера»
Зразок експериментального барокового мистецтва
Важлива віха
Тарас Шевченко – суперстар! Як прем’єра опери-кабаре "ТГШ. Подорож у часі" Харківської опери змінює уявлення  про поета
У Калуші відбудеться благодійний концерт камерного оркестру "Cantabile", де збиратимуть кошти на ЗСУ
У Полтавській філармонії відбувся концерт "Полтава збирає друзів" за участі військових музикантів
Сучасне українське балетне мистецтво захоплює!
«Від класики до модерну»
У Loft Stage «Схід Опера» відбувся «Гала Балет»
Концерт, в якому поєдналися класика та сучасність
В обласній філармонії зазвучав останній травневий акорд
Музика у виконанні камерного оркестру "ARS NOVA" звучала в стінах кірхи
У Львові відбувся ювілейний XX Фестиваль хорового мистецтва
Останній травневий акорд: у Кропивницькому завершився 80-й концертний сезон
Знаковий концерт-запис і дебют диригентки Наталії Пономарчук
«Кращі мюзикли»
У Києві до Дня Європи виконали гімн ЄС
У Токійському музеї мистецтва відбувся концерт української музики
У Королівській опері Швеції відбувся концерт, присвячений українським співакам Менцинському та Крушельницькій
У Харкові відбувся вечір музики Валентина Сильвестрова «Коди відродження: тиша»
Європейський тур Одеської опери у Нідерландах назвали «потужною культурною заявою»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
5005.jpg